Zakup samochodu to wyzwanie, przed którym staje bardzo wiele osób. Większość ma już sprecyzowane wymagania co do tego jaki samochód chce kupić. W naszym kraju swego czasu najpopularniejsze były samochody o nadwoziu sedan. Dziś jednak zaczyna to stopniowo ulegać zmianie. Coraz więcej osób marzy o tym, aby w ich garażu bądź na posesji stanął piękny i duży SUV. Czy warto takim samochodem się zainteresować? Jaki SUV kupić?
Tak naprawdę oferta dużych samochodów jest tak wielka, że dokonać wyboru jest bardzo trudno. Trzeba dobrze się zastanowić nad wyborem pojazdu. Możemy przebierać nie tylko w używanych pojazdach ale również w nowych modelach, których w sprzedaży jest wiele. Niemal każdy producent posiada w swojej ofercie samochód taki jak SUV. Ile taki pojazd może kosztować? Otóż wszystko zależy od tego, którego producenta pojazd wybierzemy. Mamy modele luksusowe, które są bardzo drogie ale i znacznie tańsze. Za używanego SUVa, który jest pojazdem droższej i bardziej luksusowej marki musimy zapłacić około 50 000 złotych. Będzie to pojazd 7-10 letni więc już nie taki młody. Możemy jednak liczyć na to, że będzie on nadal pojazdem luksusowym, za którym obejrzy się nie jednak osoba na ulicy. Czy jednak zależy nam na tym, aby kupić pojazd marki Mercedes albo BMW, czy AUDI, czy może chcemy po prostu sprawny samochód, którym będziemy poruszać się z punktu A do punktu B, przy czym samochód ma być stosunkowo młody wiekowo? Jeśli wybieramy to drugie, czyli szpanerstwo schodzi na drugi plan, to wybierzemy SUV marek mniej prestiżowych. Mowa oczywiście o koreańskich markach samochodów, które w ostatnich latach radzą sobie w naszym kraju jak i w innych państwach europejskich całkiem nieźle. Zamiast kupować używany samochód w wielu przypadkach będziemy mogli pozwolić sobie na pojazd fabrycznie nowy bądź jedno lub dwuletni. Czy nie jest to lepszy wybór? Każdy z nas musi oczywiście samemu zdecydować na czym mu bardziej zależy.
Wybrać pojazd z silnikiem benzynowym czy diesla? Otóż tak naprawdę wybór nie jest łatwy. Pewne jest natomiast to, że jakiego silnika byśmy nie wybrali, to będzie on bardzo paliwożerny. Silniki diesla w pojazdach takich jak SUV spalają z reguły co najmniej 10 litrów ropy na 100 kilometrów. Jest to ta dolna granica spalania, która rośnie wraz z prędkością i wrażliwością kierowcy na pedał gazu. W przypadku silników benzynowych 15 litrów na sto kilometrów i więcej nie powinno nikogo dziwić. W przypadku jednostek benzynowych mamy możliwość założenia instalacji gazowej, która znacząco obniży koszty użytkowania pojazdu. Warto rozważyć taką możliwość, ponieważ jazda SUVem z LPG będzie tańsze niż jazda pojazdem z silnikiem diesla. Mowa o częściach eksploatacyjnych, które w przypadku silników diesla są bardzo drogie. Wystarczy przyjrzeć się bliżej cenom wtryskiwaczy, turbin itp. W wolnossących jednostkach benzynowych koszty napraw są znacznie niższe. Niestety coraz mniej pojazdów oferuje proste silniki. W większości nowych modeli mamy skomplikowane jednostki, które w naprawach są tak drogie jak silniki diesla.